FILM: ZAGONETNI DJEČAK, dječji [osvrt Robert Jukić]

Trajanje: 88 min.
Format:
Redatelj: Dražen Žarković
Glume: Antonio Parač, Karlo Maloča, Toma Budanko,Vanja Markovinović, Filip Ružić, Nina Mileta, Kristian Bonačić
Zagonetni dječak – Facebook
Zagonetni dječak – IMDB

Snažna je institucijska i medijska podrška domaćem filmu, što u principu i nije loše, osim kad i osrednji uradak dobiva pretjerane pohvale i kad se pojedinačnim povodom govori i piše o fenomenu hrvatskog filma kojemu se masovno vraća publika, što (kao) predstavlja (dovoljan) dokaz njegove kvalitete. ‘Zagonetnom dječaku’, drugom filmskom uratku po poznatom serijalu dječjih romana Ivana Kušana, hrvatska kritika (osim rijetkih iznimaka) upućuje pohvale kao da se radi o filmu koji će obilježiti epohu, Zlatne arene samo što mu nisu dodijeljene i prije Pulskog festivala, a hvali se režija, gluma, priča, scenarij, kamera, montaža, scenografija, kostimografija… Uzgred, prvi hvatski film koji je prikazan nakon prošle Pule, ‘Svećenikova djeca’, također je bio hvaljen (i dosta posjećen u kinu), iako se radi o zanemarivom uratku koji koristi lascivnu anegdotu za odvlačenje domaće publike TV serijala u rjeđe pohođena kina. Drugi ‘Koko’ pod nazivom ‘Zagonetni dječak’ nije ništa bolji od prvog ‘Koka , za koji osobno smatram da spada među lošije hrvatske filmove.

Prizor iz filma 'Zagonetni dječak'; Fotografiju ustupio 2i Film
Prizor iz filma ‘Zagonetni dječak’; Fotografiju ustupio 2i Film

Ivan Kušan kultni je hrvatski pisac koji je svojim odličnim literarnim serijalom o dječaku detektivu Koku godinama oduševljavao generacije hrvatskih klinaca, a tek je prije par godina prvi put ekraniziran njegov roman ‘Koko i duhovi’ pod redateljskom palicom piščeva sina. Rezultat je bio mjerljiv na kinoblagajnama, s napomenom da su klinci upućeni gledati taj film kao obaveznici školske lektire. Ono što dobro prođe, nastavlja se do iscrpljivanja financijskog potencijala. Daniel Kušan u sljedećem projektu redateljsku stolicu mijenja za producentsku i prepušta režiju iskusnijem Draženu Žarkoviću koji u svojoj filmografiji ima potpisanu i simpatičnu ‘Trešetu’ (s koredateljem Pavom Marinkovićem), ali i niz brzopoteznih televizijskih sapunica kao što su ‘Odmori, zaslužio si’, ‘Bitange i princeze’ i ‘Stipe u gostima’, a što se u konačnici i odrazilo na ‘Zagonetnog dječaka’, koji djeluje kao hrvatska televizijska pilot epizoda za serijal o detektivu dječaku Koku.

‘Zagonetni dječak’ nije uspio izbjeći koncept sapunice, zahvaljujući redateljskom iskustvu, rješenjima scenaristice i razumljivom producentskom stavu, da vrijeme događanja bude neodređeno, s obzirom da se radnja romana odvija u vrijeme ‘teškog’ socijalizma. Priča površna, dijalozi papiranti, gluma kazališna, napetost formalna, zaplet neuvjerljiv, a rasplet nerazumljiv. Film traje dugih 88 minuta. I konačno, o čemu se radi u ‘Zagonetnom dječaku’? Koko uz pomoć razrednog prijatelja Tome i poduzetne Marijane pokušava riješiti misterij dječaka iz razreda čije neobično ponašanje privuče njihovu pažnju. Počnu ga slijediti i otkrivaju neke njegove tajne, a razrješenje svega je u bliskoj prošlosti… U filmu se pojavljuje čak i som Jura koji je neka vrsta pokretača čitave priče. Ono što treba pohvaliti u filmu je uvodna i odjavna špica koje su napravljene efektno i profesionalno.

Koko i duhovi – Movie Site

Zagreb,16.03.2013. Robert Jukić