FILM: GEOSTORM, SF [osvrt Robert Jukić]

Geostorm
Geostorm (2017.)
Warner Bros., Electric Entertainment, Jerry Bruckheimer Films, 2017. / 2017., Blitz
Trajanje: 109 min.
Zvuk: Dolby Atmos
Redatelj: Dean Devlin
Glume: Gerard Butler, Jim Sturgess, Abbie Cornish, Alexandra Maria Lara, Daniel Wu, Eugenio Derbez, Amr Waked, Adepero Oduye, Andy Garcia, Ed Harris, Robert Sheehan, Richard Schiff, Mare Winningham, Zazie Beetz, Talitha Eliana Bateman

Film je pogledan u CineStaru Branimir u Zagrebu

Geostorm – Movie Site
Geostorm – IMDb

Još jedan film globalne prirodne katastrofe u kojem dominira teorija zavjere kako pokoriti svijet, a da svijet toga nije svjestan. Na velikom ekranu gledali smo slične filmove u kojima prirodne nepogode uništavajusvijet. Sjetimo se samo ‘San Andreasa’ (2015.) Brada Peytona, kao filmova Rolanda Emmericha ‘2012.’ (2009.) i ‘Dan poslije sutra’ (The Day After Tomorrow, 2004.). Ovi filmovi do krajnosti, odnosno neuvjerljivosti potenciraju akciju u kojoj su glavni likovi u pravilu uvijek korak ispred nečega što ih može uništiti. U tom stilu rađen je je i najnoviji film katastrofe ‘Geostorm’ koji upravo igra u hrvatskim kinima.

Geostrorm ; Ustupio CineStar

Nakon mnogobrojnih prirodnih katastrofa koje su poharale svijet, države su se udružile i tim najboljih svjetskih znanstvenika iz različitih zemalja kreira program i izgradi oko zemaljske kugle svemirsku postaju i svemirski štit nazvan Mali Nizozemac koji kontrolira klimu i uspješno štiti Zemlju od prirodnih katastrofa. Jedan od incijatora je znanstvenik Jake Lawson (Gerard Butler) koji uspješno završi povjerenu mu misiju. Međutim, Jake Lawson je tip znanstvenika koji se ne pokorava autoritetima, i kao takav postane nepoželjan vladajućem američkom establishementu, te ga na vodećoj dužnosti zamijeni njegov mlađi brat Max (Jim Sturgess). Jake se povuče na Zemlju i mirno provodi dane s kćerkom. Sve dok na svemirskoj stanici ne dođe do čudnih kvarova čiji se uzrok ne zna, a Zemlji nakon nekoliko izdvojenih incidenata prijeti nova ekološka katastrofa. Kao u svakom filmu ovakvog tipa, to jedino može riješiti onaj koji je i postavio ‘na noge’ čitav sustav, odnosno Jake Lawson, koji je pozvan da hitno ode na Malog Nizozemca i utvrdi o čemu se radi…

SF priča kombinirana s teorijom zavjere u akcijskom stilu akceleriranih jurnjava već je pomalo predvidljiv, jer znamo kakav će biti ishod. Redatelj Dan Devlin (1962.) filmski zanat osim što je radio i ispred kamere (kao primjerice glumac u filmovima ‘Dan nezavisnosti, Mobitel), filmski zanat kalio je i kao producent, i to i na ovakvoj vrsti filmova (Zvjezdana vrata, Dan nezavisnosti, Godzilla, Dan nazavisnosti Nova prijetnja), a veliko iskustvo ima i s mnogim televizijskim serijalima. I o ovoj vrsti filmova mora doći do promjene u pristupu, ali to će možda odraditi druga generacija redatelja.

Robert Jukić, Zagreb, 23.10.2017.

FILM: GEOSTORM, SF [osvrt Robert Jukić], >http://film-mag.net/wp/?p=33451. Fotografije ustupio Blitz Film i Video

Posted by F.I.L.M. on 5. studenoga 2017