ZAGREBAČKA FILHARMONIJA I GLAZBA WALTA DISNEYA [osvrt Ada Jukić]

U petak 10. ožujka 2017. održan je koncert Zagrebačke filharmonije s filmskom glazbom. Program je uključivao glazbenu podlogu najpoznatijih Disneyevih animiranih filmova te je uz stalnu publiku Filharmonije privukao mlade i male slušatelje.  Izvedba glazbe koja ‘opisuje’ film zahtjevan je zadatak za orkestar i dirigenta. Teme i tempo izvedbe trebaju biti usklađeni s kadrovima filma koji se projicira ‘iza leđa’ orkestra, a Disneyeve animirane pustolovine odvijaju se u brzom, katkad i frenetičnom ritmu. Dirigent i Filharmonija uspjeli su animiranim junacima dati poletan glazbeni kontekst i izazvati vedru podršku publike.

Disney u Lisinskom ; Foto RJ

Disney u Lisinskom ; Foto RJ

Bilo je ugodno vidjeti Veliku dvoranu Lisinskog ispunjenu mladim licima, koji su svoje animirane junake doživjeli u osobitoj pratnji žive glazbe. Bolje od apela ili poučavanja, rano koncertno  iskustvo učinkovit je način za razvijanje glazbene potrebe novih generacija.

Na prigramu su, nakon Uvertire s kompilacijom popularnih  Disneyevih filmova i junaka, izvedeni  sažeci klasika Disneyevih uspješnica:  Ljepotica i zvijer, Kralj lavova, Mala sirena, Snježno kraljevstvo, Pocahontas, Pirati s kariba, Aladin i Mulan. Kao solisti nastupili su polaznici škole pjevanja Husar i Tomčić.

Ovo nije prvi nastup Zagrebačke filharmonije u ‘filmskoj ulozi’. Već nekoliko sezona u zagrebačkim kulturnim prostorima (kino Europa, MSU, Lisinski), uz živo zanimanje filmske i glazbene publike,  ZF glazbom oživljuje kultne filmove i autore, među ostalim remek djela Charliea Chaplina (‘Cirkus, ‘Skitnice’ i ‘Mališan’). Chaplin je kao glumac, redatelj i skladatelj antologijskim autorskim opusom povezao umjetnička područja filma i glazbe. Očekujemo da će se ‘filmski angažman’ Zagrebačke filharmonije nastaviti.

Ada Jukić

Detalji:
Naslov koncerta: Čarobna glazba Walta Disneya