________________________________

________________________________

Kino Edison - po kinu se grad poznaje! Pokažimo to zajedno! (p)
press / HFS,Monday 06 February 2012

KINO EDISON - PO KINU SE GRAD POZNAJE! POKAŽIMO TO ZAJEDNO!

U karlovačkom kinu Edison u ponedjeljak, 6. veljače održana je press-konferencija povodom jednodnevnog događanja koji se krije iza slogana Kino Edison - po kinu se grad poznaje.

Naime, 14. veljače 2012. vratit ćemo se na isto mjesto gdje je Edisonova filmska priča i započela. O cijelom događanju novinare su pobliže upoznali Marko Pekić i Hrvoje Žibrat ispred organizatora, Kinokluba Karlovac i poduzeća Zvijezda d.o.o. Cijelo događanje održava se uz podršku Hrvatskog filmskog saveza.

“Javno gledanje pokretnih slika u Karlovcu, barem ono redovito, započelo je upravo u zgradi današnjeg gradskog kazališta. Iako su se filmovi vrtjeli i ranije, prvi stalni dom film je dobio krajem ljeta 1912. godine u Zorin domu. Bilo je to Apolo-kino. Istovremeno, u susjedstvu Zorin doma postoji prazna livada na koju je oko bacila grupa poduzetnika. Oni od gradskih vlasti traže da im se dodijeli to zemljište, za gradnju modernog Kino-kazališta. Izgradnja novog objekta započela je u proljeće 1919. godine. Na rubu, tada još vrlo dubokih, šančeva i bez izravnog pristupa Zvijezdi današnjom Tomislavovom ulicom koja se, nasipavanjem, pojavila tek nekoliko godina kasnije, zgrada je dovršena za manje od godinu dana. Izvorni nacrti govore o Atlas kinu s figurom gorostasa iz grčke mitologije iznad pročelja zgrade. Zasad mi nije poznato zašto je došlo do promjene, jer je novo kino otvoreno upravo 14. veljače 1920. godine pod imenom T. A. Edisona, tada još živućeg američkog izumitelja i svega tri dana nakon njegovog rođendana. Naša publika sada ima na raspoloženju jednu velegradsku instituciju. Naš novi Kino možemo postaviti o bok najmodernijih velegradskih Kino Kazališta. Ima 640 sjedala, te je prostraniji od ijednog zagrebačkog kina, pisalo je na dan otvorenja u Karlovcu, tadašnjem tjednom listu,” s povijesnim činjenicama prisutne je upoznao Marko Pekić.

Iako nekoliko godina nije održavao filmske projekcije, od svih kina koja su postojala u gradu, opstao je još samo Edison - i to sa zgradom u funkciji koja joj je bila namijenjena i prije 92 godine. Ne zaboravimo da je Edison i vrijedan dio hrvatske kulturne baštine, primjerice kao jedan od značajnijih arhitektonskih rješenja s početka 20. stoljeća predstavljen je na prošlogodišnjoj velikoj izložbi o art decou u Zagrebu. "Naglašavamo da ovo nisu obične projekcije već i svojevrsni apel gradu i gradskim čelnicima o važnosti kina i filmskih projekcija samim Karlovčanima. Pozivamo sve da podrže našu akciju vraćanja kina gradu i pokažete da Karlovac treba biti grad kina! Neka se priča započeta prije 92 godine nastavi! Jer, po kinu se grad poznaje! Pokažimo to zajedno!,“ istaknuo je Marko.

S programom koji nas 14. veljače očekuje, pristune je upoznao Hrvoje Žibrat: Tijekom dana, u 11, 13, 15 i 16. 45 sati na rasporedu će biti projekcije filma Koko i duhovi, hrvatska dječja uspješnica nastala prema istoimenom hit romanu Ivana Kušana. Kokove pustolovine u proteklih par mjeseci u kinu je pogledalo preko 77.000 gledatelja. Iskreno se nadam da će Karlovčani povećati tu brojku. Cijena karte za projekcije filma Koko i duhovi iznosi simboličnih 10 kuna. U večernjem terminu odlučili smo našim sugrađanima pružiti nešto drugačije, odnosno karlovačku verziju gold class kino usluge. Naime, stolice neće biti posložene kao u klasičnoj kino-dvorani već će funkcionirati kao svojevrsno bar-kino. U dvorani će biti posloženo 40 stolova i pripadajućih 160 stolica. Upravo zato cijena za večernje projekcije iznosit će 30 kn, ali će u isti biti uključeno i piće po izboru (piva, coca-cola, kava, cedevita, kakao, čaj...). Dodatno iznenađenje je činjenica da ćemo prikazivati čak dva različita naslova, a ne jedan kako je prvotno bilo planirano, čime ćemo pokušati zadovoljiti svačiji ukus - u 19 sati na repertoaru će biti film Provjerena kopija, s Juliette Binoche u glavnoj ulozi. Ovaj film kao da je stvoren za ugodnu večer uz voljenu osobu. Radnja je smještena u prekrasnu Toscanu gdje vlasnica umjetničke galerije, Elle, zajedno s muškarcem kojeg je tek upoznala glumi bračni par i odlazi u selo Lucignano... U 21 sat publiku željne dobre akcije iz radionice engleskog troublemakera Kena Loacha očekuje nešto sasvim drugačije - Irski put, koji nas odvodi u Bagdad - grad nasilja, terora i pohlepe, koji je preplavljen milijunima američkih dolara. Fergus, bivši specijalac, nagovara prijatelja Frankieja da se priključi njegovom timu u Bagdadu za 10.000 funti mjesečno, oslobođeno poreza, što je njihova posljednja prilika da se obogate u ratu... S obzirom da je 14. veljače i Dan zaljubljenih, za zaljubljene parove osigurali smo poseban popust: Za večernje projekcije cijena zajedničke karte iznosit će 50 kn! U istu su uračunata dva pića. Nužno je samo da se pri kupnji karte pojavite sa svojim parom. Zaljubljeni, ove godine proslavite ljubav s filmom!“

Karte će biti u prodaji od 7. veljače u Edisonu. Dnevne projekcije imat će 300 mjesta, od kojih je velika većina rezervirana od strane škola, pa požurite na vrijeme zauzeti svoja mjesta! U prodaju večernjih karata biti će pušteno svega njih 160 po projekciji, zbog gore objašnjene specifičnosti samih projekcija. Vjerujemo da će ovakav ugođaj zadovoljiti i najzahtjevnije filmoljupce.

Za kraj press-konferencije pročitana je i kratka e-mail poruka iz daleke Nebraske odakle u organizaciji cijelog događanja sudjeluje i Marija Ratković ispred Kinokluba Karlovac, čime ovo postaje i interkontinentalno događanje: „Tako se očito posložilo da kad sam i otišla u Ameriku na studentsku razmjenu morala sam doći u grad (pardon, gradić od 9.274 stanovnika!), koji se po pitanju kina našao u istim mukama kao i naš Karlovac. No, stanovnici Waynea su zajedničkim snagama i uz potporu cijele lokalne zajednice i vlasti preokrenuli stvar! Kino im je zbog ekonomske krize bilo zatvoreno dvije godine: bilo je zapušteno i u priličnom derutnom stanju. Otvoreno je opet preklani (2010.) zahvaljujući volonterskim doprinosima građana Waynea i donacije uspješnih poduzeća iz tih krajeva, te je ne samo obnovljeno, nego kompletno digitalizirano - prenamijenjeno je u 3D dvoranu. Danas funkcionira par puta mjesečno (na vikend bazi) i to volonterski. Svaki put je drugi građanin zadužen za organizaciju projekcija, a raspored se radi mjesec dana unaprijed. Protekli vikend gledala sam Spielbergov War horse (danas je na repertoartu Ljepotica i zvijer u 3D-u) i dvorana je bila dupkom puna. Između ostalih, puna 60+ generacije; npr. bakica koja je sjedila mjesto do mene 20 godina nije bila u kinu. Karlovčani, što čekamo? Pod tim mislim i na gradske vlasti i na dobrostojeća poduzeća (jer ih usprkos krizi i dalje ima), ali i na nas - udruge civilnog društva, koje bi se, vjerujem, mogle organizirati! Udruživanjem sva tri sektora - javnog, privatnog i civilnog možemo itekako puno toga napraviti! U rukama imamo nešto, ne samo od lokalnog već i od nacionalnog značaja! Kino-dvoranu bogate povijesti i izuzetnog kulturnog značaja! Iskoristimo to! 14. veljače je svakako prvi korak. Pokažimo da ovom gradu kino treba!“

0%

Glasova: 1653